Godne polecenia: Tesco Living

Czy słysząc „Tesco” ktoś z Was pomyślałby o stronie z materiałami dla nauczycieli? Ja nie…

Okazuje się jednak, że strona Tesco, a konkretnie Tesco Living i dział Kids Zone zawiera dużo przydatnych i bardzo ładnych materiałów. Odkryłam ją całkiem przypadkiem i co najważniejsze materiały są oczywiście darmowe.

Są tam m.in. wspaniałe materiały związane tematycznie z latem i wakacjami, a więc np. Seaside dress-up:

TL2

czyli zestaw „golasków” wraz z ubrankami i akcesoriami do zabawy w przebieranki:

TL3

Wspaniałe i kolorowe Memory Books, w trzech wersjach: „plażowej”, „miejskiej” i „wiejskiej”, w których dzieci mogą w trakcie wakacji na morzem, w mieście i w lesie opisywać gdzie i z kim były, co zwiedziły, itp.

TL4

Poza tym rewelacyjne Scavenger hunts, również w trzech wersjach: „plażowej”, „miejskiej” i „wiejskiej”:

TL5

w kórych dzieci mogą rysować lub wklejać zdjęcia napotkanych wakacyjnych „pamiątek”, takich jak: muszelki, piórka, kamyczki, motylki, gałązki, itp. Takie materiały można rozdać dzieciom jako zadanie na wakacje.

Na stronie znajduje się bardzo dużo materiałów, ale żeby je wszystkie przejrzeć trzeba zwrócić uwagę na maleńki przycisk „load more” na dole strony, który musimy wciskać ilekroć chcemy załadować kolejne materiały na stronę.

Zdecydowanie polecam!

Godne polecenia: Early Learning HQ

Kilka dni temu odkryłam kolejną ciekawą stronę z materiałami do nauczania języka angielskiego: Early Learning HQ.

Wszystko jest darmowe i bardzo estetycznie wykonane.

Wśród dostępnych na stronie materiałów można znaleźć, m.in.:

– bardzo ładne flashcardy,

np. takie jak te, z kolorowymi balonikami:

ELHQ_1

lub kolorowymi samochodami:

ELQH_2

– różnorodne gry planszowe,

np. taka, dotycząca morskich stworzeń:

ELQH_3

lub taka fajna kolorowa z mostami i tęczami, na wzór snakes and ladders:

ELHQ_4

Poza tym są też bardzo fajne materiały do role-plays, m.in. taka fajna recepta do zabawy w lekarza:

ELHQ_5

a także różne materiały stworzone specjalnie do książeczek dla dzieci,

np. bardzo fajny Food Diary na podstawie The Very Hungry Caterpillar Erica Carle’a:

ELHQ_6

Zdecydowanie polecam tę stronę. Wszystko darmowe, dostępne w plikach .pdf.

Ja na pewno będę często zaglądać :).

D.

Kolory / Colours

Pierwszy wpis powinien być kolorowy… 🙂

A jakie zwierzę najbardziej nadaje się do powtórki nazw kolorów? Oczywiście kameleon!

Do przygotowania kart zainspirowała mnie książeczka Erica Carle’a pt. The Mixed-Up Chameleon.

Sama niestety książki nie posiadam, ale można posłuchać jej np. tutaj.

Do powtórki lub też wprowadzenia nazw kolorów przygotowałam:

karty obrazkowe z nazwami kolorów wg szablonu dostępnego w rewelacyjnym tutorialu Marysi z Head Full of Ideas:

orange_b

karty obrazkowe bez nazw kolorów:

orange_a

– małe karty do zabawy w memo z wykorzystaniem szablonu z kolejnego tutorialu Marysi (trzeba oczywiście wydrukować każdą po dwa razy i pamiętać o podklejeniu kart od drugiej strony kartką w ciemniejszym kolorze, by kameleony nie prześwitywały i uczniowie nie podglądali 🙂 ):

colours_chameleon_memo1

Ewentualnie zamiast drukowania kart z kolorami po razy dwa, można zamiast drugiej takiej samej karty wydrukować karty z nazwami kolorów (zadaniem uczniów będzie wtedy odnalezienie pary: kameleona w odpowiednim kolorze i nazwy koloru):

colours_chameleon_memo 1_words_colour

lub ewentualnie w wersji trudniejszej karty z nazwami kolorów w kolorze czarnym (uczniowie będą wtedy mogli poćwiczyć czytanie nazw kolorów i rozpoznawanie ich zamiast odgadywania napisów po kolorze):

colours_chameleon_memo 1_words_black

Wszystkie materiały dostępne są tu.

Mam nadzieję, że zamieszczone przeze mnie materiały przydadzą się nie tylko mnie i że ułatwią komuś pracę. Ja sama bardzo dużo fajnych materiałów i pomysłów na lekcję zaczerpnęłam z Internetu. Byłam wtedy wdzięczna autorkom za to, że podzieliły się m.in. ze mną tym, co stworzyły i co zapewne zajęło im sporo czasu.

Dziękuję przede wszystkim Marysi z Head Full of Ideas, dzięki której nauczyłam się tworzyć karty przy użyciu PicMonkey (rewelacyjne tutoriale są tu) i której materiały wielokrotnie wykorzystywałam na swoich zajęciach. Dzięki Marysi poznałam też książki m.in. Erica Carle’a, wspaniałe Super Simple Songs (które często po zajęciach nucę) oraz wiele innych fajnych rzeczy… I pomyśleć, że na Jej bloga trafiłam przypadkiem, sama już nie pamiętam nawet jak…

Podziękowania należą się również dziewczynom z innych blogów, które również były dla mnie niejednokrotnie inspiracją:

www.english-nook.blogspot.com

www.hummingbirdels.blogspot.com

www.agatarybus.pl

www.extrovertic4kids.blogspot.com

www.hangielski.blogspot.com

www.waytomasterenglish.blogspot.com

Jeszcze raz dziękuję! I czas się odwdzięczyć! 🙂

D.