Ukryte słowa (Hidden words)

Czy znacie obrazki z ukrytymi słowami, które można znaleźć w Internecie?

Jakiś czas temu odkryłam, że jest ich cała masa i strasznie mi się spodobały.

Na pierwszy rzut oka są to zwyczajne obrazki, na widok których u każdego lektora od razu pojawia się myśl, że świetnie nadawałyby się do ćwiczenia czasu Present Continuous 🙂 A wszystko to dlatego, że dzieje się na nich dużo i świetnie nadają się do wykorzystania na lekcjach do opisywania czynności. Jednak jest jeszcze coś, co je wyróżnia: na każdym z nich ukrytych zostało sześć słówek związanych z tym konkretnym obrazkiem. Odszukanie ich to czasem nie lada wyzwanie 🙂

Jak możemy te obrazki wykorzystać na lekcji?

Oto kilka pomysłów:

  1. do zwyczajnego opisywania: potrzebny nam jest wtedy tylko sam obrazek: albo wydrukowany i najlepiej zalaminowany dla przedłużenia jego życia ;)) albo wyświetlony na ekranie np. komputera. Uczeń patrzy na obrazek i po prostu opisuje to, co widzi;
  2. jako rozgrzewka na lekcji: możemy zrobić wyścigi komu w grupie uda się jak najszybciej odnaleźć ukryte słowa;
  3. do odpowiadania na pytania otwarte dotyczące obrazka;
  4. do odpowiadania na pytania typu „true or false” po uprzednim patrzeniu na obrazek przez np. minutę i zakryciu go;
  5. do samodzielnego formułowania i zadawania sobie pytań w parach (jedyne co uczeń otrzymuje od nauczyciela to proponowane początki pytań, które uczeń dokończyć może tak, jak chce).

W sumie znalazłam ponad 10 takich obrazków i postanowiłam przygotować do nich po trzy zestawy pytań:

a) pytania typu true-false:

1

b) pytania otwarte:

2

c) i początki pytań:

3

Pytań każdego z typów jest po sześć, bo początkowo pomyślałam, że może fajnie będzie losować pytania za pomocą kostki. Później doszłam do wniosku, że lepiej będzie je po prostu wydrukować na osobnych kartach i zwyczajnie losować, aby uniknąć sytuacji, że np. kilka razy pod rząd wylosujemy ten sam numer, a jakiś inny z kolei nie będzie nam się „chciał” wylosować. W każdym zestawie pytania oczywiście są inne, więc możemy z danym uczniem/daną grupą omówić je wszystkie lub też wybrać tylko jeden zestaw. Oczywiście jeśli zdecydujemy się na wykorzystanie ich wszystkich, uczniowie nie mogą w ostatnim zestawie zadawać takich samych pytań jak te znajdujące się w zestawie pierwszym i drugim.

Zerknijcie na mój padlet, na którym przez kilka kolejnych dni będę zamieszczać kolejne obrazki.

Made with Padlet

A tu umieszczać będę zestawy pytań do obrazków.

Będzie mi miło jeśli zostawicie po sobie komentarz 🙂

 

 

 

 

12 uwag do wpisu “Ukryte słowa (Hidden words)

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s