Recenzja gry „Na tropie angielskich słówek” wyd. Kapitan Nauka

Powracam do Was po dłuuuuugiej przerwie z recenzją gry, w którą miałam okazję zagrać wielokrotnie z moimi dziećmi w okresie świątecznym.

Uwielbiam wydawnictwo Kapitan Nauka, którego gier wiele posiadam i często bawię się nimi z córkami. Tym razem gra tego wydawnictwa zainteresowała mnie nie tylko jako mamę, ale przede wszystkim jako nauczyciela angielskiego, gdyż jest to gra o nazwie „Na tropie angielskich słówek” i – zgodnie z zapowiedzią na opakowaniu – jest grą edukacyjną.

82538789_459599408063579_5221815912717352960_n

Gra przeznaczona jest dla 2 lub więcej graczy, więc idealna będzie na zajęcia grupowe z dziećmi (zdecydowanie mniejszymi, bo gra przeznaczona jest dla 3-8-latków), raczej z mniejszą grupą. Czas, jaki musimy przeznaczyć na jedną rozgrywkę waha się od 20 do 40 minut, więc idealnie sprawdzi się nawet na 45-minutowych zajęciach.

To co podoba mi się w grze już na pierwszy rzut oka to:

– poręczna, niewielka plansza (połówka standardowej planszy do gry)

– bardzo ładne ilustracje na planszy i na kartach do gry

– niewielka ilość elementów gry, co sprawia, że nie jest ciężka i można z powodzeniem nosić ją na stałe w torbie na wypadek niespodziewanych sytuacji (zastępstwo, itp.)

W grę „Na tropie angielskich słówek” gra się jak w standardową planszówkę: rzucamy kostką i po planszy poruszamy się zgodnie z ilością wyrzuconych oczek. W zestawie mamy oczywiście 4 pionki i kostkę. Zwycięzcą jest ta osoba, która pierwsza dotrze od punktu START do METY.

Po drodze gracze napotkać mogą – poza standardowymi polami – pola o kolorze:

– białym, które przekierowują gracza na inne pole (bliżej lub dalej od mety niż to białe pole, na którym gracz stanął)

– niebieskim, które skutkuje zadaniem graczowi, który na tym polu stanął, zagadki przez innego gracza. Zagadki znajdują się na 44 kartach niebieskich dołączonych do gry, a każda z nich to pytanie wraz z obrazkiem, do którego podano dwie odpowiedzi do wyboru. Po wykorzystaniu pytania karta trafia na spód stosu kart niebieskich. Poprawne odpowiedzi do wszystkich pytań znajdują się na dodatkowej karcie odpowiedzi. Udzielenie poprawnej odpowiedzi daje graczowi prawo przejścia o jedno pole do przodu, a brak poprawnej odpowiedzi powoduje, że gracz zostaje w miejscu.

Wszystkie typy pytań przedstawia poniższy obrazek:

82069079_562819780934535_2261129607933591552_n

– pomarańczowym, które skutkuje tym, że gracz, który na nim stanął wyciąga na stół jedną z dziesięciu dołączonych do gry kart obserwacyjnych. Na każdej z nich znajdują się wizerunki trzech zwierząt. Każdy z graczy ma za zadanie znaleźć na planszy jedno z narysowanych na karcie zwierząt i wypowiedzieć jego nazwę po angielsku. Ten gracz, który zrobi to najszybciej, przesuwa swój pionek o dwa pola.

81459231_1034983663529072_9068602452256751616_n

Bardzo podoba mi się również pomysł, że na stronie internetowej wydawnictwa znajdują się nagrania wymowy wszystkich słówek z planszy (w sumie 24 nazwy zwierząt), które pobrać można po wpisaniu kodu dostępu znajdującego się w instrukcji do gry.

Zagadki są dosyć proste, a odpowiedzi podane są w taki sposób, że raczej chyba nie da się na nie źle odpowiedzieć. Myślę jednak, że po kilku rozgrywkach każde z dzieci doskonale znać będzie wszystkich nazwy zwierząt oraz dodatkowo wiele innych, znajdujących się na kartach z pytaniami.

Jest do doskonała gra do powtórki nazw zwierząt oraz jako pierwsze zetknięcie się dzieci z grą w języku angielskim, dzięki której nauczyć się mogą standardowych wyrażeń używanych podczas grania w tego typu gry.

Całkowicie też zgadzam się z deklaracjami na opakowaniu, że gra rozwija spostrzegawczość, koncentrację, refleks i pamięć.

81765446_826110394499772_4446643426108112896_n

Myślę, że kreatywny nauczyciel z powodzeniem wykorzystać może również planszę do gry do nauki stopniowania przymiotnika i porównywania zwierząt na zajęciach ze starszymi dziećmi.

Miłej zabawy!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s