The Very Hungry Caterpillar – Erica Carle’a – materiały dodatkowe

Tym razem chciałam Wam przedstawić mój pomysł inspirowany gąsięniczką, którą znalazłam na blogu Mimowa, o którym Wam już wspominałam tutaj przy okazji zajęć z rewelacyjną pralką pochodzącą właśnie z tego bloga.

Gąsieniczka została przygotowana w oparciu o pomysł Pani Wioletty Patelczyk-Mielewczyk i służy do ćwiczenia głoski [cz]. Ja od razu skojarzyłam tę gąsienicę z tą z książki Erica Carle’a i postanowiłam nieco ją przerobić, by posłużyła jako pomoc dla nauczycieli angielskiego.

Przygotowaną przez Mimowę gąsieniczkę nieco „nakarmiłam” 🙂 i tak powstała gąsienica, która w kolejnych „elementach” swojego ciała ma poszczególne produkty spożywcze, które zjadła w książce bardzo głodna gąsienica. Oczywiście zadaniem dzieci jest ułożyć wszystkie elementy po kolei, zgodnie z kolejnością, w jakiej pojawiały się w historyjce.

Pomyślałam też sobie, że można po zalaminowaniu wszystkie elementy przedziurkować dziurkaczem. W ten sposób uczniowie mogliby ponawlekać elementy w kolejności na sznureczek i gotową gąsienicę powiesić np. w klasie…

TVHC

Plik z gąsieniczką dostępny jest tu.

Kształty (shapes) – jedzenie w kształcie trójkąta :)

Dziś kolejny wpis dotyczący kształtów i jedzenia. Pierwszy, dotyczący jedzenia w kształcie SERCA, można znaleźć tu.

A dziś TRÓJKĄT 🙂 …

TRIANGLE_CHEESE2 TRIANGLE_CRISPS2 TRIANGLE_ICE CREAM TRIANGLE_PIZZA TRIANGLE_SANDWICH TRIANGLE_WATERMELON2

Flashcardy i tym razem wykonałam wg szablonu dostępnego w tutorialu Marysi z Head Full of Ideas.

I zabawa BINGO do tego:

TRIANGLE - game

Z racji iż obrazków jest mniej, tym razem uczniowie mają za zadania zakryć tylko trzy z nich.

Wszystkie pliki są do pobrania tu, albo bezpośrednio z tego wpisu.

…………………………………………………………………………………………………..

Zgodnie ze słuszną sugestią Marysi z bloga Head full of Ideas (dzięki! 🙂 ) postanowiłam dodać jeszcze dwie karty, aby liczba kart zgadzała się z liczbą kart w kształcie serca. Oto one:

TRIANGLE_APPLE PIE TRIANGLE_CHEESE CAKE

Oraz nowa, uaktualniona, wersja gry BINGO. Teraz uczniowie mogą, jak w przypadku BINGO z jedzeniem w kształcie serca, wybrać cztery produkty:

TRIANGLE - game2

Nowe pliki dodałam do folderu, w którym znajdują się obrazki z pierwszej części wpisu.

Miłej zabawy!