Gramatyczne KaBoom! – to be (Past Simple)

Kolejna moja propozycja na przećwiczenie odmiany czasownika „to be” w czasie przeszłym to gramatyczne KaBoom! Zasady gry pewnie większości z Was są znane, ale dla niewtajemniczonych streszczę je poniżej :).

Przygotowane przeze mnie materiały drukujemy, laminujemy i tniemy na paseczki. Paseczki umieszczamy w pojemniku, np. wysokim kubeczku, tak aby pytania nie były widoczne.

peekaboo_was_were_kaboom

Uczniowie na zmianę losują paseczek ze zdaniem i próbują uzupełnić go odpowiednią formą czasownika „to be”. Mogą natrafić na zdanie twierdzące, przeczące lub pytanie.

Jeśli odpowiedzą poprawnie, mogą zatrzymać pytanie. Jeśli nie, zwracają paseczek z pytaniem z powrotem do kubeczka. Jeśli zaś wylosują paseczek z napisem KaBoom! muszą niestety oddać wszystkie dotychczas zdobyte punkty. Wygrywa ta osoba, która na zakończenie gry będzie miała najwięcej punktów.

Plik z materiałami znajdziecie tutaj.

Życzę udanej zabawy!

 

4 uwagi do wpisu “Gramatyczne KaBoom! – to be (Past Simple)

  1. Dzięki 🙂 Ja lubię papierowe, bo są w sumie lekkie i zajmują mało miejsca. Chociaż drewniane szpatułki też kupiłam i na pewno też je wykorzystam, ale akurat nie wiem, czy do KaBoom…

    Polubienie

  2. Muszę przyznać, że całkiem niedawno odkryłam Twojego bloga! Stwierdzam, że koniecznie muszę nadrobić zaległości, bo masz wiele fajnych pomysłów 🙂 Życzę wielu pomysłów, cierpliwości i jeszcze więcej komentarzy! 🙂

    Polubione przez 1 osoba

Dodaj komentarz